Άρθρα

Τα οφέλη του κρέατος του κουνελιού

 

 

Το κρέας του κουνελιού είναι το πιο πλούσιο σε πρωτεινες καί το πιο φτωχό σε θερμίδες σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κρέατα.Το κρέας του είναι τρυφερό, εύπεπτο καί μοιάζει με του κοτόπουλου περιέχοντας ωστόσο πολύ λιγότερο λίπος.Το κρέας του κουνελιού εμφανίζει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτείνες καί τη χαμηλότερη σε λίπος.

 

Κουνέλι

Κοτόπουλο

Μοσχάρι (μηρός)

Πρόβατο (μηρός)

Χοιρινό

(μηρός)

Νερό

70

63

67

66

57

Πρωτείνες

21

18,2

20,2

18,1

15,9

Λίπος

8

17,9

12,3

14,6

26,6

Τέφρα

1

0,9

0,9

1,4

0,7

Ενέργεια Kcal

162

239

197

209

308

Ca (mg)

20

10

12

10

9

P (mg)

352

176

203

165

178

Fe (mg)

1,3

1,6

3

1,5

2,4

Διαιτιτική αξία

Το κρέας του κουνελιού χαρακτηρίζεται από την υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτείνες υψηλής βιολογικής αξίας. Η περιεκτικότητα σε βιταμίνες είναι κοντινή με τα υπόλοιπα ερυθρά σφάγεια εκτός από την υπεροχή του σε νιασίνη η οποία βρίσκεται σε τέτοια περιεκτικότητα που επαρκεί για να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες του ανθρώπου (12,4 mg).Η περιορισμένη περιεκτικότητα σε νάτριο καί αυξημένη σε κάλιο καθιστούν το κρέας του κουνελιού ιδανικό για τη διατροφή των ατόμων που πάσχουν από υπέρταση, αγγειοπάθειες καί άλλα νοσήματα συνδεδεμένα με υποκαλιαιμία.

Ιδιαίτερο διαιτιτκό ενδιαφέρον παρουσιάζει στο κουνελίσιο κρέας η χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπίδια σε συγκριση με τα υπόλοιπα είδη. Παρόλο τη χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος, χαρακτηρηστική είναι η μεγάλη περιεκτικότητα των λιπιδίων σε λινολέικό καί λινολενικό οξύ. Τα παραπάνω δύο λιπαρά οξέα δεν παράγονται από τον ανθρώπινο οργανισμό αλλά πρέπει να τα παραλάβει από την τροφή καί έπομένως εντάσονται στα απαραιτήτα λιπαρά οξέα για τον ανθρώπινο. Τα δύο αυτά λιπαρά οξέα αποτελούν πρόδρομες ουσίες για τον σχηματισμό πολυακόρεστων λιπαρών όπως το αραχιδονικό οξύ.

Το αραχιδονικό οξύ αποτελεί πρόδρομο ουσία για τον σχηματισμό των προσταγλανδίνων.Ολα τα προαναφερόμενα λιπαρά οξέα καί οι προσταγλανδίνες ασκούν μια εξειδικευμένη δράς πάνω σε πολλούς επικίνδυνους παράγοντες, υπευθυνους για καρδιαγγές παθήσεις, την υπέρταση , την ακεραιότητα των νεφρών καί του καρδιακού μυός, την τάση για θρομβώσεις καθώς καί τον διαβήτη Τέλος το κρέας του κουνελιού ξεχωρίζει για το πολύ χαμηλό ποσοστό σε χοληστερόλη (35-50 mg / 100 g νωπού κρέατος).

Γι αυτές τις ιδιότητες του το κρέας πρέπει να συνίσταται για τη διατροφή ατόμων που παρουτσιάζουν καρδιαγγειακά νοσήματα, υψηλά επίπεδα χοληστερόλης καί τριγλυκεριδιων στο αίμα καθώς καί ατομα με υψηλόυς δείκτες LDL καί χαμηλή HDL.

Το κρέας του κουνελιού ενδείκνυται να χρησιμοποιείται προνομιακά για την πρόληψη της αρτηριοσκλήρωσης καί τις διαταραχές του μεταβολισμού των λιπών. (παχυσαρκία).

 

Κρητική Διατροφή

Εκτιμώντας την υψηλή βιολογική αξία του κουνελίσιου κρέατος, την γευστικότητα καθώς καί την εύκολη και οικονομική εκτροφή του κουνελίου στις κλιματικές συνθήκες του νησίου , οι Κρητικοί έχουν εντάξει από πολύ παλιά το κουνέλι στην κουζίνα τους. Με βάση το κουνέλι σε συνδιασμό με το εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο καί τη ποικιλία των βοτάνων η Κρητική κουζίνα έχει δημιουργήσει στο βάθος του χρόνου πολλές συνταγές γευστικότατες και ιδαίτερα ελαφρές καί ευαιργετικές για τον οργανισμό.

Τα ποιοτικά καί οργανοληπτικά χαρακτηρηστικά στο κρέας του κουνελίου είναι τέτοια που μπορεί να ενταχθεί στη διαίτα ακόμα καί τον ποίο ευαίσθητων ηλικιακών ομάδων